Vår hantering av personuppgifter
Våra gästers integritet är verkligen viktig för oss. Syftet med denna policy är att på ett tydligt och transparent sätt beskriva hur vi samlar in, använder och lagrar dina personuppgifter.
Vi utför all hantering av personuppgifter i enlighet med EUs integritetslagstiftning GDPR.
Du kan läsa mer om GDPR på Integritetsskyddsmyndighetens webbplats och om du har några frågor kring vårt arbete med detta så är du självklart alltid välkommen att kontakta oss.
Om du bara surfar på någon av våra webbplatser, så vet vi inte vem du är och sparar heller inte någon känslig information om dig.
När du talar om för oss vem du är, till exempel genom att fylla i ett kontaktformulär eller göra en bokningsförfrågan, så kommer vi spara de personuppgifter som du själv har fyllt i och samtyckt till att delge oss.
Personuppgiftsansvar
Svensk Lanthandel AB (organisationsnummer 556807-0915) är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter på denna webbplats samt när du skickar en förfrågan till oss. Du kan kontakta oss via de här uppgifterna.
Dina rättigheter
Du har alltid rätt att få information om vilka uppgifter vi har registrerade om dig. Kontakta oss så får du ett registerutdrag. Personuppgiftsbehandling som är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra ett avtal med dig eller för att vi ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet sker utan samtycke.
All annan behandling sker med stöd av samtycke, du kan närsomhelst välja att återkalla ditt samtycke genom att kontakta oss. Om du återkallar ditt samtycke kommer vi att radera dina personuppgifter och upphöra med den behandling som omfattades av samtycket. Du har också rätt att begära att dina uppgifter kompletteras eller rättas.
Kontaktuppgifter
Uppgifter som samlas in
Kontaktformulär
När du gör en förfrågan via ett kontaktformulär på vår webbplats så skickas ett mejl till oss med de uppgifter som du själv har fyllt i och godkänt att vi sparar. Uppgifterna är: namn, mejladress, företag, titel och telefonnummer samt ett meddelande om vad förfrågan avser.
Ditt IP-nummer skickas också med, för att förhindra att funktionen missbrukas. Uppgifterna sparas sedan i företagets mejlsystem, så att vi kan besvara dig på bästa sätt.
Bokningsrobot
Vår trevliga bokningsrobot hanterar också personuppgifter.
Roboten samlar ihop data via formulär som du själv har fyllt i och godkänt. Sedan skickar roboten uppgifterna till oss via mejl.
Uppgifterna är: namn, mejladress, ev. företag, titel och telefonnummer samt detaljer om bokningen, såsom typ av bokning, tidpunkt, antal personer och lokal.
Ditt IP-nummer skickas också med, för att förhindra att funktionen missbrukas. Uppgifterna sparas sedan i företagets mejlsystem, så att vi kan besvara dig på bästa sätt.
Bokning för slutna sällskap
Om du vill göra en bokning hos oss för ett slutet sällskap (t.ex. en privat middag eller ett cateringuppdrag) så behöver vi spara uppgifter om både dig och bokningen i vårt interna bokningssystem.
Bokningssystemet är vårt eget och inga andra förutom de som är bokningsansvariga hos oss kommer åt dina uppgifter.
I bokningssystemet sparar vi dina kontaktuppgifter såsom namn, mejladress och telefon. Om ni vill betala via faktura så behöver vi er postadress, organisationsnummer (företag) eller personnummer (privatpersoner).
Givetvis behöver vi också spara uppgifter om själva bokningen, såsom tidpunkt, vald lokal och betalningsmetod.
Innan bokningen görs får ni en eller flera offerter av oss. Dessa sparas också och innehåller uppgifter om mat, dryck och övrigt utbud som utgör underlaget för betalningen. Vid bekräftelse av offert sparas även information från registreringen såsom IP-nummer för att förhindra att funktionen missbrukas.
Registreringen av uppgifterna i bokningssystemet är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla avtalet, dvs hantera offerterna och genomföra bokningen samt de tjänster ni vill beställa av oss.
Beställa mat för avhämtning
Om du vill beställa mat för avhämtning så behöver vi spara några uppgifter om både dig och beställningen i vårt interna system.
Systemet är vårt eget och inga andra förutom de som är bokningsansvariga hos oss kommer åt dina uppgifter.
I systemet sparar vi ett fåtal kontaktuppgifter såsom namn, telefon och ev mejladress. Om ni vill att vi ska leverera maten till er behöver vi också spara er gatuadress.
Vi sparar också uppgifter om själva beställningen, såsom maträtter, priser och tidpunkt. Beställer du online via vår webbplats så fyller du själv i uppgifterna och vi sparar då även ditt IP-nummer, för att förhindra att funktionen missbrukas.
Registreringen av uppgifterna är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla avtalet, dvs hantera och leverera beställningen.
Betalning via faktura
Om ni vill betala via faktura så behöver vi spara era kontaktuppgifter såsom namn, mejladress och telefon. Vi behöver även en postadress och ev. referens. Om fakturan ska gå till ett företag behöver vi organisationsnummer och korrekt företagsnamn.
Om fakturan avser en privatperson behöver vi ett svenskt personnummer. Uppgifterna sparas i vårt fakturasystem samt i vår bokföring enligt bokföringslagen.
Registrering av stamgästkort
Vid registrering av stamgästkort sparar vi ett fåtal kontaktuppgifter såsom namn, mejladress och telefonnummer. Även information om registreringen såsom IP-nummer lagras för att förhindra att funktionen missbrukas.
Systemet som uppgifterna sparas i är vårt eget och inga andra förutom de som är bokningsansvariga hos oss kommer åt dina uppgifter.
Mejlutskick
Om du vill ta del av våra erbjudanden via mejlutskick så behöver vi spara din mejladress och ditt namn i vårt system. Du kan själv avbeställa utskicken via länk i varje meddelande eller om du kontaktar oss.